Casto sa tu bavime o roznych softvarovych simulaciach gitarovych aparatov. Kedze sa s takymito SW obcas trochu zapodievam, podelim sa so skusenostami s par z nich. Ku kazdemu su aj zvukove ukazky
Nie su to ziadne virtuozity, o to ani neslo. Aj beglajtova aj solova cast je vzdy ten isty nastaveny zvuk, iba "aparat" bez dalsich EQ. Vsetky vzorky zo vsetkych aparatov su na zaver jemne nahallene tym istym reverbom pre "lepsi" posluch. Pri kazdom "aparate" som sa zameral iba na skresleny zvuk, snazil som sa nastavit co najhutnejsie skreslenie a co najviac priblizit realnemu aparatu. Nahraval som do line in na karte M-Audio delta 44. Medzi gitaru a vstup som zapojil nezapnuty pedal EQ, cisto ako direct box. Signal sa tak oreze o pre gitaru neziaduce frekvencie a upravy sa impedancia. Skratka islo mi o to, vymacknut z tych softverov to najlepise.
Amplitube je moj velky oblubenec. Ma velmi hutny zvuk a vyborne sa sprava pod rukou. Krasne z neho lezu flazolety a pri hre ide z neho celkom "lampovy" pocit. Je dost bohaty, co do nastavenia, niekolko typov preampov, koncakov, bedni. Efektova cast pred skreslenim aj za skreslenim. Pekny reverb, parametricky EQ…
Green Machine je dalsi namakanec. Zvuk ma dost iny ako Amplitube, kym sa nastavi nieco seriozne, treba chvilu tocit. Nema tolko prepinatelnych preampov, ci koncakov ako Amplitube, ale nastaveni ma aj tak pozehnane. Ma aj efektovu cast s reverbom, chorusom a delayom. Pod rukami sa sprava este lepsie, ako Amplitube. V beglajtovej ukazke posobi oproti Amplitube menej hutne. Je to preto, ze na ukazke z Amplitube su na parametrickom EQ vytocene basy niekde okolo 50Hz, GreenMachine ma na EQ najnizsie iba 80Hz. V nahravkach v takychto nizkych frekvenciach sa gitara nevyskytuje, tam uz byva kopak alebo basa. Kedze zneju tieto ukazky same, snazil som sa "zhutnovat" co sa da. Tym som chcel povedat, ze GreenMachine znie hutne naozaj dost.
Ukazka1
Ukazka2
WARP(sorry, ale nasiel som iba japonsky link – asi uz nie je v ponuke) je uz trochu starsi plug-in, ktory robil Steinberg v spolupraci s Hughes&Kettner. Zvukovo tam ten Kettner citit. Pod rukami sa to sprava dost dobre, pekne pocut flazolety. Nastaveni ma len obmedzene mnozstvo, ma cisty, poloskresleny a skresleny zvuk a 3 typy boxov. Ziadne dalsie efekty. Ale inak hra dobre, v nahravke sa da pouzit bez problemu.
Ukazka1
Ukazka2
Rock Amp Legends je najnovsi z tychto plug-inov a zaroven obrovske sklamanie pre mna. Vyzera a hra ako ten najnepodarenejsi Marshall. Vsetko zle, co na Marshalle je, ma toto ovela horsie. Mne pouzitelny zvuk som tam nenastavil. Skreslenia ma sice akoze dost, no je to iba nekonkretne hnusne blato. Na stranke maju dobre ukazky, je mi teda zahadou, kde robim chybu. Je to presne ten typ "aparatu", ktoremu treba prehulit koncak, aby hral. Co je samozrejme blbost, kedze je to simulacia. Pokus typu zo zvukovky do koncaku, osolit naplno, odtial do bedne, mikrofon a naspat do karty mi prisiel dost absurdny. Ale niekomu sa mozno taky zvuk bude pacit.
Ukazka1
Ukazka2
JCM900 je prekvapenie. Je to free plug-in, ktory nema ani vlastne graficke rozhranie. A este ma aj chybu, ze skresluje iba lavu stranu, z praveho repraku ide originalny zvuk. Ake mile :). Da sa to samozrejme obist v hostitelskej aplikacii. Takyto zvuk povazujem pre zmenu za podareny Marshall, takto naozaj podobne hra vytocena JCM900. Dokonca aj korekcie sa spravaju velmi podobne.
Ukazka1
Ukazka2
Inak jeden z prvych virtualnych aparatov je
Revalver. Mal vela modulov (preampy, koncaky, bedne atd.), no zvukovo to nebolo uplne ono. A hlavne mi stale mrzol a padal. Nechcelo sa mi hladat instalacku, takze som ho nezaradil. No a je tu este
Guitar Rig. Hral som sa s nim sice dlhsie, ale iba raz. Moc ma nepresvedcil, no skusim ho este niekedy v buducnosti. A spravim pripadne druhy diel :).