Firmu Acoustic Control Corporation založil v Kalifornii v roku 1967 Steve Marks. Bolo to v dobe nástupu polovodičov. Firma sa od začiatku venovala výrobe tranzistorových nástrojových zosilovačov a komb, basgitarových, aj gitarových a mala z nich celkom širokú ponuku. Rýchlo sa dostala do širšieho povedomia a v 70-tych rokoch boli ich výrobky docela rozšírené. Z […]
Najnovšie články
Guitariano – pre gitaristov aj negitaristov
Oproti klávesovým nástrojom sú jednotlivé tóny, alebo akordy tvorené stiskom kláves, ktoré sú umiestnené medzi pražcami krku Guitariana takisto ako na krku klasickej gitary. Jednotlivé tóny, alebo akordy sa ozvú bezprostredne po stisku príslušných kláves na krku nástroja. Tým tento stýl hry pripomína hru na gitaru jednou rukou /tzv. hammering /. Pre zlepšenie dojmu hry […]
Vintage zosilovače – 1976 Hiwatt DR504 (Custom 50)
Anglická značka Hiwatt patrila približne od roku 1967-68 firme Hylight Electronics, ktorú založil elektrotechnik Dave Reeves, ktorý predtým pracoval vo firme, ktorá vyrábala aparáty značky Sound City. Hiwatty z nich aj dosť vychádzali, pričom Reeves dbal na vyššiu kvalitu a kvalitnejšie spracovanie ako u Sound City. Preto boli Sound City Mark I a II považované […]
Gibson Nighthawk Custom
Po nejakom čase som mal možnosť zahrať si na opäť zaujímavom nástroji. Gitaru som mal na jednoduchú opravu elektriky. Bohužiaľ som ju mal doma iba veľmi krátko, takže skorej než serióznu recenziu napíšem iba zopár postrehov a dojmov. Na úvod ešte stručne napíšem o sérii Nighthawk. Ide o model, ktorý Gibson vyrábal začiatkom 90-tych rokov. […]
Karel Plíhal – rozhovor
Tento rozhovor s Karlom Plíhalom sa uskutočnil pri príležitosti jeho slovenského turné, 8.11.2005 pred jeho koncertom v Starom Divadle v Nitre. Aký zmysel má podľa Vás kultúra v živote človeka a či si myslíte, že je v kríze? Takto zložito ja neuvažujem, ja som muzikant už 32 rokov a nemám pocit, že by sa oproti […]
Line6 PODxt Live
Stal som sa majiteľom multiefektu od Line6 – PODxt Live. Je určený na živé hranie, má k tomu prispôsobené všetky ovládacie prvky a naozaj dobre. Konštrukcia prístroja vyzerá byť pevná, je kovová – zdá sa, že sa tak ľahko s ním nič nestane. Ale možnosti sú oveľa väčšie ako len na live hranie, ovládanie parametrov […]
Mesa Boogie Studio Preamp
Tento preamp sa tu často spomína. Kedže ho trochu poznám a poniektorých zaujímalo, o čo ide, napíšem zopár postrehov. Zapojením schémy ide o elektrónkovú klasickú Mesa/Boogie koncepciu s korekciami ešte pred skreslením. Na tomto zapojení funguje celá rada Mark I až IV ako aj niektoré lacnejšie modely (Caliber+, Dual Caliber… ).Rada Rectifier je už iná […]
Arai Matsumoku alias gitara Johny Pro II – recenzia
Ide o nástroj made in Japan zo 70-tych rokov. Konštruovaný je systémom priebežný krk + dolepené boky tela (neck thru body). Krk je zlepený zo 7 plátov javoru. Tri z nich sú napustené tmavým moridlom, čo pôsobí, akoby boli z iného materialu. Takto konštruovaný krk úplne minimalizuje možnosť, že by sa mohol po rokoch (v […]
Ibanez SZ520
Po pár dňoch od kúpy môžem povedať, že som veľmi spokojný. Veľmi dobre sa na nej hrá, nepostrehol som nejaký rozdiel v jej menzúre 25,1 palca oproti "klasickej" 24,75… je to vlastne taká PRS od Ibanezu, ale keďže som PRS nikdy v ruke nedržal… Telo je dosť hrubé, od 4,5 do 5 cm, ale váha […]
Virtuálne gitarové aparáty – I.diel
Casto sa tu bavime o roznych softvarovych simulaciach gitarovych aparatov. Kedze sa s takymito SW obcas trochu zapodievam, podelim sa so skusenostami s par z nich. Ku kazdemu su aj zvukove ukazky Nie su to ziadne virtuozity, o to ani neslo. Aj beglajtova aj solova cast je vzdy ten isty nastaveny zvuk, iba "aparat" bez […]